ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

تفاوت بوتاكس مو و اولاپلكس تراپي چيست؟

بوتاكس مو و اولاپلكس تراپي دو روش متداول هستند كه براي صافي، درخشندگي، استحكام و سلامت مو استفاده مي‌شوند. نتيجه كار با اين محصولات ممكن است شباهت‌ هايي به هم داشته باشد، اما موارد عمده‌اي وجود دارد كه اين دو را از هم متمايز مي‌ كند.

در اين مطلب با آموزشگاه آرايشگري رز سرخ، بهترين آموزشگاه آرايشگري زنانه در تهران همراه باشيد. راهنمايي هاي زير شما را با نكات طلايي انجام دكوپاژ مو آشنا مي كند.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته هاي آموزش صافي و احياي مو، آموزش رنگ و مش  و .... هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com  مراجعه كنيد.

بوتاكس مو، مانند بوتاكس پوست، يك روش جوانسازي مو است. بوتاكس مو براي ترميم موهايي كه در اثر رنگ كردن، صاف كردن، خشك كردن، يا استفاده از مواد شيميايي دچار آسيب ‌ديدگي شده ‌اند، استفاده مي ‌شود. فايده اصلي بوتاكس مو از بين بردن وزي مو و در نتيجه صافي و درخشندگي موهاست. بوتاكس مو در واقع به عنوان يك حالت دهنده عميق مو عمل مي ‌كند. همچنين باعث مي‌ شود موهاي خشك و نازك شده احيا شود و جوان به نظر برسند. اولاپلكس براي محافظت از مو در هنگام رنگ كردن و جلوگيري از آسيب‌ديدگي مو استفاده مي‌شود. اولاپلكس تراپي موهاي شما را محكم ‌تر، سالم ‌تر و براق‌ تر مي ‌كند.

تفاوت بوتاكس مو و اولاپلكس تراپي چيست؟ در ادامه به بررسي بيشتر شباهت ها و تفاوت هاي بوتاكس مو و اولاپلكس مي ‌پردازيم. اگر مي‌خواهيد موهاي خود را ترميم كنيد و نمي ‌دانيد كداميك از اين دو محصول براي شما مناسب ‌تر است، با ما همراه باشيد. براي رسيدن به تفاوت بوتاكس مو و اولاپلكس تراپي، در ابتدا بايد به معرفي بوتاكس و اولاپلكس و مزايا و معايب هر كدام بپردازيم.

بوتاكس مو چيست؟

بوتاكس مو يك حالت ‌دهنده عميق مو است كه الياف مو را با موادي مانند كراتين مي‌ پوشاند. اين ماده تمام قسمت ‌هاي شكسته و نازك مو را پر كرده تا موها حجيم و براق به نظر برسند.

مواد تشكيل‌ دهنده بوتاكس مو بر حسب نوع محصول متفاوت است. براي مثال Fiberceutic لورال پروفشنال از ماده‌ اي به نام  Intra-Cylane براي پركردن رشته‌ هاي مو با الياف نرم و انعطاف‌ پذير استفاده مي ‌كند. اين ماده كمك مي ‌كند كه مو ظاهر صاف و انعطاف ‌پذيرتري داشته باشد. يكي ديگر از محصولات محبوب بوتاكس مو Majestic Hair Botox است. كه ادعا مي‌ كند از تركيب مواد زير در محصول خود استفاده كرده است:

  • روغن خاويار
  • پپتيد BONT-L
  • ويتامين B-5
  • ويتامين‌هاي E
  • كمپلكس كلاژن

بوتاكس مو چه مزايايي دارد؟

اگر مرتبا موهاي خود را رنگ مي ‌كنيد و موهاي شما رطوبت خود را از دست داده است. يا از موخوره و وزي موهايتان خسته شده‌ ايد. يا اينكه فقط مي ‌خواهيد موهاي زيباتر و سالم ‌تري داشته باشيد، بوتاكس مو مي ‌تواند براي شما يك نجات دهنده واقعي باشد. اين محصول پر از پروتئين ‌هاي مغذي، آنتي اكسيدان، ويتامين، و ساير مواد مورد نياز براي سلامت موها است. اين مواد شكاف ‌هاي موجود در فيبرهاي مو را پر مي‌كنند و آن را به زيبايي طبيعي خود باز مي‌گردانند. علاوه بر رفع وزي مو، بوتاكس مو باعث افزايش حجم موهاي شما شده و تار موهايي كه قبلاً آسيب ديده بودند را ترميم مي ‌كند.

بوتاكس مو چه معايبي دارد؟

بوتاكس مو نيز مانند هر روش درماني ديگر، نقاط ضعف و معايبي دارد كه براي تصميم ‌گيري آگاهانه بايد آن‌ها را نيز در نظر بگيريد. معايب بوتاكس مو عبارتند از:

هزينه بالا

 

طبيعي است كه هرچه كيفيت و كارايي محصولي بالاتر باشد، قيمت آن نيز بيشتر مي‌ شود. بوتاكس مو يك محصول حرفه‌ اي با فرمول پيچيده است كه براي ترميم مو ساخته شده است. به همين دليل از ساير ماسك موها گران ‌تر است. اگر مي ‌خواهيد درمان بوتاكس شما ۱۰۰ درصد موثر باشد، بايد آن را به دست افراد حرفه ‌اي بسپاريد. اين كارهزينه اين روش را بالا مي‌برد.

تغيير رنگ مو

اگر موهايتان را رنگ كرده باشيد، بوتاكس مي ‌تواند آن را تغيير دهد. البته اين تغيير رنگ خيلي چشمگير نيست، اما بعد از درمان، متوجه تفاوت اندكي در رنگ موهاي خود خواهيد شد.

بوتاكس مو براي چه كساني مناسب است؟

افرادي كه دچار مشكلات زير هستند مي ‌توانند از مزاياي بوتاكس مو بهره ‌مند شوند:

  • موخوره
  • موهاي بسيار ريز، فاقد حجم و درخشش
  • موي آسيب ديده
  • موهاي وز
  • موهايي كه نياز به صاف شدن دارند

به طور كلي بوتاكس مو براي تمام انواع مو مناسب و بي‌خطر است. اما توجه داشته باشيد كه بوتاكس مو از مواد غني از پروتئين استفاده مي ‌كند كه نبايد روي موهاي سالم قرار گيرد. اين كار مثل اين است كه به كسي كه مريض نيست، دارو بدهيم. استفاده از بوتاكس براي موهاي سالم، هدر دادن پول است و مي‌تواند به موهاي سالم آسيب برساند.

نحوه استفاده از بوتاكس مو چگونه است؟

شما مي‌توانيد درمان با بوتاكس مو را هم در سالن و هم در منزل انجام دهيد. اگر مي ‌خواهيد موهاي خود را با صرفه جويي در هزينه احيا كنيد، يكي از برندهاي بوتاكس را خريداري كنيد. سپس طبق دستورالعمل آن، در منزل استفاده كنيد.

اولاپلكس مو چيست؟

 

 

اولاپلكس نامي آشنا و معروف در ميان سالن ‌داران است. اما با اينكه اين محصول تا اين اندازه معروف و شناخته شده است، هنوز هم افراد بسياري نمي‌دانند كه كارايي آن چيست. و نمي دانند چرا توسط بسياري از طرفداران مو استفاده مي شود.

شركت اولاپلكس توسط دين كريستال تاسيس شد. او همراه با دو پزشك متخصص ديگر بر روي تهيه مولكولي جديد كار مي‌كردند. تا اين مولكول بتواند داخل رشته‌ هاي مو تاثير بگذارد و قسمت‌ هاي آسيب ‌ديده را ترميم كند. در نهايت اولاپلكس به يك محصول شگفت‌انگيز براي ترميم موهايي تبديل شد كه در اثر رنگ و مواد شيميايي به شدت آسيب ديده ‌اند.

پيوندهاي دي سولفيدي مو در اثر رنگ كردن و استفاده از حرارت شديد و درمان ‌هاي شيميايي شكسته مي ‌شوند. اولاپلكس با اتصال مجدد اين پيوندهاي شكسته شده، استحكام مو را افزايش مي‌دهد. در نهايت اولاپلكس ظاهري حجيم تر و قوي تر به موها مي‌ بخشد.

اولاپلكس تراپي چه معايبي دارد؟

از معايب اين محصول نيز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مدت زمان رنگ گرفتن و روشن شدن مو را طولاني‌تر مي ‌‎كند.
  • استفده بيش از حد از آن مي ‌تواند رنگ‌ پذيري مو را كاهش دهد.

اولاپلكس تراپي چه مزايايي دارد؟

علاوه بر مزاياي اولاپلكس تراپي كه در بالا ذكر شد، اين محصول فوايد ديگري نيز دارد، مانند:

  • در ساخت اين محصول هيچگونه چربي به كار نرفته و بنابراين مو و پوست سر را چرب نمي‌ كند.
  • با اولاپلكس مي‌ توانيد موهاي خود را روشن‌تر كنيد.
  • با اولاپلكس تراپي مي توانيد دكلره را براي مدت بيشتري روي موهاي خود نگه داريد.

چه زماني و چگونه بايد از اولاپلكس استفاده كرد؟

 

 

براي دستيابي به بهترين نتيجه، توصيه مي ‌شود كه از اولاپلكس در طول رنگ كردن و نه بعد از آن، استفاده كنيد. اين محصول براي حفظ پيوندهاي دي سولفيدي مو در حين فرآيند رنگ كردن بسيار مهم و ارزشمند است. از طرف ديگر، استفاده از اولاپلكس به ۳ مرحله اصلي تقسيم مي‌شود كه زمان استفاده از هركدام متفاوت است.:

اولاپلكس ۱:

اولاپلكس شماره ۱ زماني استفاده مي‌شود كه موها در حال رنگ شدن هستند. در اين مرحله، اولاپلكس با رنگ مخلوط شده و مستقيما روي موهاي شما اعمال مي ‌شود.

اولاپلكس ۲:

اولاپلكس شماره ۲ هنگام شست و شوي رنگ كاربرد دارد. به اين طريق كه بعد از شستن رنگ، آن را روي سر خود بماليد و پس از ۲۰ دقيقه آبكشي كنيد. اين مرحله مانند ماسك عميق مو عمل مي ‌كند.

اولاپلكس ۳:

اولاپلكس شماره ۳ توسط شما انجام مي‌ شود. اين مرحله درواقع يك درمان خانگي است كه هفته ‌اي يك بار انجام مي‌شود. اولاپلكس را روي موهاي مرطوب خود بماليد. سپس طوري شانه بزنيد كه محصول به تمام تار موها برسد. حداقل ۱۰ دقيقه بگذاريد روي موهايتان بماند و بعد آبكشي كنيد.

هزينه بوتاكس مو بيشتر است يا اولاپلاكس تراپي؟

 

 

هزينه بوتاكس بستگي به اين دارد كه شما آن را براي استفاده در سالن خريداري مي ‌كنيد يا براي استفاده در منزل. همچنين انتخاب برند بوتاكس نيز بر روي هزينه تمام شده شما تاثير دارد. از طرفي، اگر قصد داريد اين درمان را در سالن انجام دهيد، هزينه آن با توجه به موقعيت جغرافيايي سالن متفاوت خواهد بود.

اولاپلكس بيشتر براي استفاده در سالن‌هاي زيبايي مناسب است و بنابراين در حجم زياد به فروش مي ‌رسد. همانطور كه گفته شد، موقعيت جغرافيايي در تعيين قيمت تاثيرگذار خواهد بود. پس در انتخاب محل سالن زيبايي دقت كنيد و قبل از انجام كار درباره هزينه آن سوال كنيد. اما اولاپلكس شماره ۳ محصول جديدي است كه در حجم كم به بازار عرضه شده. مي ‌توانيد با هزينه پايين‌ تر براي استفاده در منزل آن را خريداري كنيد.

اكنون با در نظر گرفتن ويژگي ‌ها، مزايا و معايب بوتاكس و اولاپلكس مي‌توانيد تصميم آگاهانه‌ تري درباره روش ترميم موهاي خود بگيريد. اگر هنوز در تصميم‌ گيري مردد هستيد، بهتر است با يك فرد حرفه ‌اي و با تجربه در اين زمينه مشورت كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۵:۴۰ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :