ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

۷ روش پاك كردن آرايش با مواد طبيعي

پاك كردن آرايش، درست مثل آرايش كردن، به توجه و زمان كافي نياز دارد. زيرا اگر شب‌ها با آرايش بخوابيد دچار لكه هاي پوستي و آكنه خواهيد شد. در حال حاضر محصولات زيادي براي پاك كردن آرايش در بازار وجود دارد. اما بيشتر آن‌ها حاوي مواد شيميايي هستند كه ممكن است براي پوست ما ضرر داشته باشد. اگرچه يافتن محصول مناسب پوست كار دشواري است اما طبيعت، مثل هميشه، فوق‌العاده عمل مي‌كند. مواد طبيعي علاوه بر ارزان و بي‌ضرر بودن، به راحتي در دسترس هستند. ما در اين مقاله ۷ مورد از اين مواد طبيعي بي‌نظير را به شما معرفي مي‌كنيم.

۱- جوش شيرين و عسل:

اين روش براي هر نوع پوستي مفيد است. مقداري عسل را كه در هر آشپزخانه‌اي پيدا مي‌شود، روي يك تكه پنبه يا يك پارچه تميز قرار دهيد. مقداري جوش شيرين بر روي عسل بپاشيد. اين محصول به عنوان يك پاك‌كننده عالي و لايه‌بردار عمل مي‌كند. فقط كافي است پارچه يا پنبه را به آرامي روي صورت خود بماليد تا آرايش شما پاك شود و سپس آن را با آب ولرم بشوييد.

۲- روغن زيتون:

براي از بين بردن آلودگي‌ها و مرطوب كردن پوست خود از روغن زيتون استفاده كنيد و آن را با عطر دلپذير گلاب مخلوط كنيد. اين ماده مناسب پوست‌هاي خشك يا حساس است  ومي‌تواند به خوبي آرايش شما را پاك كند.

اسيدهاي چرب روغن زيتون مرطوب كننده هستند. همچنين مانند اسيدها به از بين بردن سلول‌هاي مرده پوست كه باعث مسدود شدن منافذ و كدر شدن چهره مي‌شود، كمك مي‌كنند. پس از پاك كردن آرايش خود با روغن زيتون، هنوز هم صورت شما احتياج به شستشو دارد تا منافذ آن مسدود نشود.

۳- روغن نارگيل:

روغن نارگيل يك ماده طبيعي است كه پوست آن را به شدت به خود جذب مي‌كند. روغن نارگيل با وزن مولكولي كم و اسيدهاي چرب مفيد، پوست را ترميم مي‌كند.

اگر در خانه روغن نارگيل داريد، هيچ چيز بهتر از آن براي پاك كردن آرايش شما نيست. اين روغن به خصوص براي گريم و ميكاپ ‌هاي سنگين و حتي مواد آرايشي ضد آب نيز بسيار مفيد است.

 

كافي است مقداري روغن نارگيل را روي سر و صورت و گردن خود بماليد و آن را با پد پنبه‌اي پاك كنيد. اگر پد خود را در يك ظرف كوچك پر از روغن نارگيل آغشته كنيد، مي‌توانيد دستمال مرطوب طبيعي نيز درست كنيد.

روغن نارگيل يك مرطوب كننده طبيعي است و براي فصل زمستان بسيار مناسب است. اين ماده شگفت‌آور ضمن ترميم و مرطوب كردن پوست، چربي طبيعي پوست صورت را نيز بازيابي مي‌كند.

۴- شير:

شير به دليل فوايدي كه براي سلامتي دارد، ماده بسيار خوبي براي پوست شناخته شده است. چربي‌هاي اساسي و پروتئين موجود در شير كامل به پوست ما اجازه مي‌دهد رطوبت خود را حفظ كرده و سلول‌هاي آسيب‌ديده را ترميم كند. شير داراي خاصيت سفيد كنندگي قوي است و ماده‌اي طبيعي است كه مي‌تواند پوست را روشن كند.

براي استفاده از شير به عنوان پاك‌كننده آرايش، فقط كافي است يك تكه پنبه را در يك كاسه كوچك شير خيس كنيد و آرايش خود را با آن پاك كنيد. حتي مي‌توانيد براي پاك كردن آرايش‌هاي سنگين‌تر، يك قاشق غذاخوري روغن بادام نيز به آن اضافه كنيد. براي پاك كردن آرايش چشم نيز مي‌توانيد پنبه آغشته به شير را به چشم‌هاي خود بماليد و سپس با آب بشوييد. اين ماده صورت شما را شاداب مي‌كند و پوست شما را مرطوب نگه مي‌دارد. اگر پوست بيش از حد چربي داريد، بهتر است بعد از شستشوي صورت خود از يك كرم شب استفاده كنيد.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته هاي آموزش پاكسازي پوست صورت، آموزش ميكرونيدلينگ و .... هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۶:۰۷ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :