ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

كانتور چيست؟ آموزش ساده كانتور با شناخت انواع فرم صورت

كانتورينگ يكي از اصلي ترين قسمت هاي آموزش گريم و ميكاپ و به معناي استفاده از خطوط سايه روشن در قسمت‌هاي مختلف صورت براي بهبود حالت و ساختار چهره است. هر شخصي فرم صورت منحصر به فرد خود را دارد. بنابراين يك روش كانتورينگ نمي‌تواند براي همه اشكال صورت مناسب باشد. براي اينكه بدانيد چگونه صورت خود را كانتور كنيد، تا در آموزش خودآرايي و ميكاپ بهتر عمل كنيد ابتدا بايد فرم صورت خود را تشخيص بدهيد. سپس با توجه به آن، روش كانتورينگ مناسب خود را ياد بگيريد. با توجه به تعداد زيادي از آموزش هاي آرايشگري در شبكه هاي مجازي شايد اين موضوع از نظرتان سخت باشد. اين امر به نظر دشوار نيازمند شناخت درست فرم صورت است كه در ادامه اين مقاله قصد داريم شما را با كانتور براي انواع صورت آشنا كنيم.

كانتور صورت چيست؟

كانتورينگ روشي براي بهبود ساختار صورت و افزودن بعد به آن است. اين كار با استفاده از لوزام آرايشي مانند كانسيلر، كانتور، برنزر و در برخي موارد با هايلايتر انجام ميشود. انجام مي‌شود كه كمي تيره‌تر يا روشن‌تر از رنگ واقعي پوست شما هستند. برخلاف كرم پودر كه صورت را كاملا صاف و يكدست مي‌كند، كانتورينگ براي ايجاد اثر سايه و نور بر روي صورت انجام مي‌شود. قسمت‌هاي تيره براي كمرنگ‌تر كردن نقاط منفي (كانتور) و قسمت‌هاي روشن براي برجسته كردن نقاط مثبت (هايلايت) صورت است تا در نهايت يك چهره متعادل ايجاد شود.

شناخت فرم صورت

چهار شكل اصلي براي فرم صورت وجود دارد: گرد، بيضي، قلب و مربع. اگر مطمئن نيستيد صورت شما شبيه به كدام يك از اين اشكال است، موهاي خود را كاملا عقب بزنيد و جلوي آينه بايستيد. به پيشاني، استخوان گونه و خط فك خود نگاه دقيق‌تري بيندازيد. طول و عرض آن‌ها به شما كمك مي‌كند شكل صورت خود را تعيين كنيد. شناختن فرم صورت پاسخ جامعي به سوال چه نوع آرايشي مناسب صورت من است خواهد بود.

قوانين كانتور صورت

اگر در زمينه كانتورينگ تازه‌ كار هستيد، اين چند قانون پايه را به خاطر داشته باشيد. نكته اصلي اين است كه شما بايد نقاط مثبت چهره خود را جلوه بيشتري بدهيد و نقص‌ها و نقاط ضعف چهره خود را كمرنگ‌تر كنيد. مسئله مهم بعدي اين است كه خطوط سايه و روشني كه بر روي صورت خود مي‌كشيد، بايد كاملا محو شوند تا نتيجه كاملا طبيعي به نظر برسد.

كانتور انواع فرم صورت

صورت گرد:

صورت‌هاي گرد معمولاً نسبت به ديگر صورت ها كوتاه‌ترند و ممكن است چاق به نظر برسند. يكي از راه هاي لاغرتر نشان دادن صورت گرد كانتور كردن است. صورت اين گونه افراد متقارن است و استخوان‌هاي گونه پهن‌ترين قسمت صورت هستند. از آنجا كه اجزاي اين نوع صورت‌ها اغلب گرد و بدون زاويه هستند، با استفاده از كانتور از گردي صورت مي كاهند و با ايجاد زاويه، زيبايي چهره را بيشتر مي كنند.

كانتور صورت گرد:

براي برجسته كردن استخوان‌هاي گونه، بايد دقيقا زير آن‌ها را كانتور كنيد. همچنين مي‌توانيد خطي در امتداد پيشاني بكشيد و آن را از شقيقه‌ها به سمت خط گونه پايين بياوريد. با اين كار خطي شبيه به حرف C در هر طرف صورت شما ايجاد مي‌شود. همچنين مي‌توانيد خط فك خود را كانتور كنيد و چانه را دست نخورده باقي بگذاريد. كانتور نكردن چانه به شما كمك مي‌كند تا ارتفاع صورت خود را بيشتر نشان دهيد.

صورت بيضي:

اگرچه صورت‌هاي بيضي شكل و صورت‌هاي گرد هر دو داراي خط فك گرد هستند، اما صور‌ت‌هاي بيضي كشيده‌تر هستند. همچنين پيشاني معمولاً پهن‌ترين قسمت اين نوع صورت‌ها است.

كانتور كردن صورت بيضي:

براي اينكه از ميزان كشيدگي صورت خود بكاهيد، از رژ گونه استفاده كنيد تا عمق و بعد بيشتري به صورت خود ببخشيد. رژگونه مورد علاقه خود را بر روي برجستگي استخوان گونه و حتي زير چانه خود بزنيد تا حالت گردتري در چهره شما ايجاد شود. بعلاوه، از آنجا كه شكل صورت بيضي متقارن است، كانتور كردن زيراستخوان گونه، باعث مي شود هنگام خنديدن بيشتر توجه به سمت گونه هاي شما جلب شود.

به طور كلي روش كانتورينگ صورت‌هاي بيضي كاملاً مطابق با طرح اصلي كانتورينگ ۳ است. به اين صورت كه بايد سايه كانتور خود را به شكل ۳ انگليسي از شقيقه‌ها به زير استخوان گونه و از آنجا به قسمت خارجي فك خود بكشيد.

صورت قلبي شكل:

صورت‌هاي قلبي شكل از ناحيه پيشاني پهن‌ هستند، اما همانطور كه به سمت چانه مي‌روند باريك‌تر مي‌شوند.

كانتور صورت قلبي شكل:

كانسيلر خود را برداريد و آن را در امتداد تيغه ي بيني، بالاي گونه‌ها و خط فك بالا بكشيد. سپس كانتور را در امتداد كناره‌هاي پيشاني خود بزنيد تا عرض آن به حداقل برسد. شما مي‌توانيد با كانتور كردن لبه‌هاي بيروني پيشاني، امتداد شقيقه‌ها و زير استخوان گونه خود، چهره‌اي بيضي شكل‌ ايجاد كنيد. از آنجا كه خط فك شما از قبل مشخص شده است، فقط به كمي كانتور در زير چانه نياز داريد. همه خطوط را محو كرده و يك برنزر مناسب پوست تان يا رژ گونه براي اضافه كردن رنگ بيشتر به گونه هاي خود بزنيد.

صورت مربع:

اگر صورتي مربع شكل داريد، شقيقه‌ها، استخوان‌هاي گونه و خطوط فك شما زاويه‌هايي را ايجاد مي‌كنند كه عملاً از مركز صورت فاصله يكساني دارند. هنگام كانتورينگ صورت مربع، هدف اين است كه زاويه‌هاي تيز صورت را نرم كرده و حالت گرد و ملايم‌تري به آن بدهيد.

كانتور صورت مربع:

هدف از كانتور كردن صورت‌هاي مربع، ايجاد يك حالت بيضي شكل است. براي اين كار ابتدا پيشاني، چانه و تيغه بيني خود را با كانسيلر روشن كنيد. فراموش نكنيد كه مقداري كانسيلر زير چشم و درست زير گوشه‌هاي دهان خود اضافه كنيد تا به افزايش طول صورت شما كمك كند. پس از هايلات كردن، وقت آن است كه بخش‌هاي زاويه‌دار صورت خود را كانتور كنيد.

براي ملايم كردن زاويه‌هاي صورت مربع، بايد كانتور بيشتري به گوشه‌هاي صورت (گوشه‌هاي خارجي پيشاني و فك) خود اضافه كنيد. سپس يك كانتور ظريف در زير استخوان گونه خود بزنيد و آن را دقيقاً تا زير شقيقه‌هاي خود ادامه دهيد.

اكنون كه نكات مهم و پايه‌اي مربوط به فرم صورت و كانتور كردن را ياد گرفته‌ايد، مي‌توانيد حالت صورت خود را تشخيص دهيد و آن را به بهترين شكل كانتور كنيد. اما اگر تجربه زيادي در اين زمينه نداريد، بهتر است كه ابتدا يك روش ساده را براي اين كار انتخاب كنيد. همچنين استفاده از ابزار، لوازم آرايش، و رنگ مناسب پوست نيز در دست يافتن به يك نتيجه طبيعي اهميت زيادي دارد كه نبايد فراموش كنيد.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش خود آرايي، آموزش آرايش و پيرايش و آموزش گريم كودك هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۲۸:۰۹ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :