ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

آشنايي با عوارض احتمالي و فوايد تاتو بدن

در حالي كه تاتو در دهه‌هاي گذشته بسيار فراگير شده است، اما هنوز هم مشكلاتي در ارتباط با آن‌ها وجود دارد. در اين مقاله، جوانب مثبت و منفي تاتو به طور دقيق بررسي مي‌شود.

در اين مطلب با آموزشگاه آرايشگري دترلند، بهترين آموزشگاه آرايشگري زنانه در تهران همراه باشيد. راهنمايي هاي زير شما را با  نكات طلايي مراقبت از موي سر آشنا مي كند.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش تاتو بدن هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.

افراد بسياري در سراسر جهان بدن خود را تاتو كرده‌اند. برخي به دليل علاقه و استعداد به سراغ تتو بدن رفتند و اين حوزه را به عنوان حرفه شغلي انتخاب كردند. در واقع، مردم اغلب دوست دارند احساسات خود را به اشتراك بگذارند و مي‌خواهند خود را با هنر بدن بيان كنند.

تتو فقط مختص بدن نيست. تتوي و آرايش نيمه دائم صورت بين بانوان رواج يافته است. آرايش هاي نيمه دائم صورت مانند شيدينگ و ميكروبليدينگ كه براي فرم دادن به ابرو كاربرد دارند. ميكروبليدينگ لب كه متقاضيان آن افرادي هستند كه وقت كافي براي آرايش ندارند. مزووايت يا كرم پودر دائم نيز براي كساني كه از رنگ پوست صورت خود راضي نيستند.

تاتو چيست؟

تاتو يا خالكوبي نوعي اصلاح براي آرايش و تزئيين پوست است كه از طريق جوهر و سوزن يا رنگ و رنگدانه انجام مي‌شود. رنگ تاتو بهتر است متناسب با تناژ پوست انتخاب شود. تاتو مي‌توانند موقت يا دائمي باشد.

در تاتوي دائمي، جوهر به لايه دوم پوست نفوذ مي‌كند. زخمي روي پوست ايجاد مي‌شود و پس از بهبود زخم، طرح شما آشكار مي‌شود. اين طرح به هيچ عنوان پاك نمي‌شود و تا آخر عمر با شما خواهد بود.

تاتوي موقت نيز مانند تاتوي دائمي به زير پوست زده مي‌شود، اما جوهر و رنگدانه آن پس از مدتي جذب و محو مي‌شود.

مزاياي تاتو بدن چيست؟

۱- شما با تاتو مي‌توانيد آنچه را كه دوست داريد به نمايش بگذاريد.

يكي از مزاياي خالكوبي اين است كه مي‌توانيد آنچه را واقعاً دوست داريد به اطرافيان نشان دهيد. در حقيقت، بسياري از افراد طرح‌هايي را روي بدن خود تاتو مي‌كنند كه مربوط به سرگرمي‌هاي خود و يا اعضاي خانواده خود هستند.

همچنين با تاتو كردن علاقه‌مندي‌هاي خود مي‌توانيد افرادي را به زندگي خود جذب كنيد كه علايق مشابهي دارند و احتمال اينكه با شما صحبت كنند بسيار زياد است.

۲- تاتو مي‌تواند آينه روح شما باشد.

تاتو مي‌تواند آينه روح شما باشد. در واقع، بسياري از افراد سعي مي‌كنند احساسات دروني خود را با خالكوبي بيان كنند يا با مشكلات روحي خود مقابله كنند. بسياري از اوقات، افراد تجربه‌هاي خاص خود را تاتو مي‌كنند تا به خود يادآوري كنند كه زندگي ادامه دارد. همچنين از اين طريق به خود مي‌گويند كه مجبورند اين دوره‌هاي دشوار زندگي خود را پشت سر بگذارند.

۳- با تاتو مي‌توانيد مشكلات پوستي خود را بپوشانيد.

تاتو مي‌تواند به شما كمك كند قسمت‌هايي از بدن خود را كه اصلاً دوست نداريد، بپوشانيد. در حقيقت، برخي افراد داراي علائم و لكه‌هايي بر روي پوست خود هستند كه آن‌ها را دوست ندارند. از طرفي راهي هم براي از بين بردن آن‌ها وجود ندارد. بنابراين، تاتو كردن يك طرح زيبا روي اين علائم ناخوشايند مي‌تواند به زيباتر كردن پوست شما كمك كند.

۴- شما مي‌توانيد تاتو را روي تمام قسمت‌هاي بدن خود بزنيد.

مزيت ديگر خالكوبي اين است كه روي تمام قسمت‌هاي بدن شما قابل انجام است. در واقع، تقريباً هيچ ناحيه‌اي از بدن شما وجود ندارد كه از نظر تئوري براي خالكوبي مناسب نباشد. با اين حال، به ياد داشته باشيد كه مكان تاتوي خود را عاقلانه انتخاب كنيد، زيرا تاتو اغلب تا آخر عمر با شما خواهد بود.

معايب تاتو بدن چيست؟

۱- تاتوي دائم پاك نمي‌شود.

به لطف فناوري‌هاي مدرن براي پاك كردن تاتو، ديگر لازم نيست كه تاتوي خود را تا آخر عمر همراه خود داشته باشيد. با اين حال، پاك كردن تاتو مي‌تواند بسيار دردناك باشد و اغلب بسيار پرهزينه است. علاوه بر اين، نتايج اين روش‌ها اغلب ضعيف هستند و تاتو به طور كامل پاك نمي‌شود. بنابراين، درست است كه امكان حذف تاتو وجود دارد، اما همچنان اين احتمال وجود دارد كه تاتوي شما هرگز از بين نرود.

۲- ممكن است باعث عفونت شود.

از ديگر معايب تاتو بدن اين است كه ممكن است منجر به عفونت‌هاي جدي شود. در واقع، اگر تاتوكار شما اقدامات بهداشتي لازم را انجام ندهد، خطر ابتلا به عفونت در شما بسيار زياد خواهد بود.

از اين رو، حتما كسي را انتخاب كنيد كه در كار خود حرفه‌اي است و آموزش تاتو بدن را در جاي معتبري گذرانده است. همچنين تاتوكار شما بايد نكاتي را در مورد چگونگي به حداقل رساندن خطر ابتلا به عفونت‌ها به شما ارائه دهد.

۳- تاتو به مرور زمان رنگ پريده مي‌شود.

اگرچه تاتو يك عمر با شما خواهد بود، اما هميشه مانند روز اول زيبايي ندارد. در حقيقت، تاتوي شما به دليل نور خورشيد و ساير عوامل خارجي، با گذشت زمان از بين مي‌رود. بنابراين طرحي كه در ابتدا زيبا به نظر مي‌رسيد، ممكن است پس از سال‌ها ديگر ظاهر زيبايي نداشته باشند.

۴- ممكن است طرح درستي را انتخاب نكنيد.

يكي ديگر از نقاط ضعف تاتو اين است كه افراد اغلب مطمئن نيستند كه كدام طرح را بايد انتخاب كنند. اين مي‌تواند يك مشكل بزرگ باشد زيرا در صورت انتخاب يك طرح اشتباه، احتمال اين وجود دارد كه بعداً در زندگي خود پشيمان شويد.

بنابراين قبل از انتخاب طرح، مطمئن شويد كه اين طرح واقعاً ۱۰۰٪ با ترجيحات شما متناسب است تا بعداً از تصميم خود پشيمان نشويد.

۵- احساسات تغيير مي‌كنند، اما تاتو نه!

همه ما با گذشت زمان كامل مي‌شويم و در آينده مانند امروز نخواهيم بود. در واقع، ما با گذشت زمان اتفاقات زيادي را تجربه مي‌كنيم و به دليل اين تجربه‌ها، احتمال تغيير احساسات و ترجيحات ما نيز وجود دارد.

از اين رو ممكن است نظر شما درمورد طرح تاتوي خود تغيير كند و اگر پيام خاصي را براي تاتو انتخاب كنيد، در آينده پشيمان خواهيد شد.

۶- تاتو مي‌تواند در پيدا كردن شغل مشكل‌ساز شود.

در حالي كه در طي دهه‌هاي گذشته، بسياري از شركت‌ها تحمل بيشتري نسبت به تاتو نشان داده‌اند، اما برخي از شركت‌ها هنوز نسبت به اين موضوع سختگير هستند.

در حقيقت، خالكوبي مي‌تواند فرصت‌هاي شغلي شما را بسيار كاهش دهد. به ويژه در زمينه تجارت خدمات مشتري. از اين رو، اگر در اين زمينه‌ها كار مي‌كنيد، بهتر است از انجام خالكوبي صرف نظر كنيد. در غير اين صورت شانس خود را براي دستيابي به آن مشاغل از دست مي‌دهيد.

۷- احتمال انتقال بيماري از طريق خالكوبي وجود دارد.

در صورت عدم رعايت بهداشت، خالكوبي ممكن است منجر به انتقال بيماري‌هاي جدي شود. در حقيقت، اين احتمال وجود دارد كه خالكوبي شما را به بيماري‌هاي جدي مانند HIV آلوده كند. بنابراين، آتليه‌اي را براي خالكوبي انتخاب كنيد كه به آن اعتماد كامل داريد تا از بروز مشكلات جدي جلوگيري كنيد.

۸- جوهر تاتو مي‌تواند باعث ايجاد آلرژي شود.

برخي از افراد به جوهري كه براي خالكوبي استفاده مي‌شود، آلرژي دارند. اگر قصد خال كوبي داريد، اطمينان حاصل كنيد كه به مواد جوهر تاتو حساسيت نداريد. اگر شك داريد، بهتر است در مورد نوع جوهري كه آتليه خالكوبي استفاده مي‌كند اطمينان حاصل كنيد. همچنين، براي جلوگيري از هرگونه واكنش آلرژيك احتمالي، با پزشك خود مشورت كنيد.

بر اساس مواردي  كه گفته شد، شما بايد تمام نكات مثبت و منفي تاتو را با دقت ارزيابي كنيد. سپس بر اساس شرايط فردي و همچنين بر اساس نگرش طولاني مدت خود، تصميم درستي در اين زمينه بگيريد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۰:۳۶ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :