ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

خواص شگفت انگيز حنا براي پوست

زيبايي زنان شرقي از گذشته‌ هاي دور تاكنون همواره زبانزد جهان بوده و هست. حتي شهرت اين زيبايي در اشعار شاعران معروف جهان هم به گوش مي ‌رسد. زيبايي بانوان ايراني از زير حجاب آن‌ چنان واضح است، كه همواره مورد رشك جهانيان قرار مي ‌گيرد. شايد باورش سخت باشد اما، خانم‌ هاي شرقي همه زيبايي خود را مديون طب سنتي و داروهاي گياهي هستند.

داروهاي گياهي شرقي از تنوع زيادي برخوردارند. حنا يكي از گياهان دارويي است، كه در گذشته به عنوان رنگ مو و ناخن در ميان ايرانيان رواج زيادي داشته‌ است. البته اين داروي گياهي دوباره چند سالي است، كه به سبب رنگ خاص خود در ميان مردم از محبوبيت خاصي برخوردار شده ‌است. اما حنا به جز رنگ، مزاياي ديگري هم دارد. در ادامه اين مطلب به معرفي خواص شگفت انگيز حنا براي پوست مي‌پردازيم. 

خواص حنا

حنا يكي از گياهان گلدار است كه در كشورهايي با اقليم گرم مثل هندوستان، ايران، پاكستان، افغانستان و … مي ‌رويد. هر چه اقليم منطقه گرم ‌تر باشد، رنگ اين گياه دارويي نيز قوي ‌تر مي ‌شود. براي استفاده از حنا، ابتدا برگ‌ هاي جوان آن را جمع مي ‌كنند و پس از خشك كردن، آن را الك مي‌ كنند. حاصل اين پروسه پودري سبز رنگ و مايل به قهوه ‌اي است، كه به عنوان پودر حنا در بازار به فروش مي ‌رسد.

استفاده از حنا در طراحي پوست، هميشه در ميان مردمان جنوبي كشورمان رواج زيادي داشته است. اما اين تكنيك در يكي دو دهه گذشته در جهان هم از محبوبيت زيادي برخوردار شده‌ است. امروزه در بسياري از نقاط جهان، از اين گياه دارويي به جاي رنگ‌ هاي شيميايي خالكوبي استفاده مي ‌شود. همچنين از حنا براي رنگ كردن و تقويت موها، تقويت مژه‌ و ابرو، همچنين تغذيه و نرمي پوست استفاده مي ‌شود.

مقابله با آثار پيري

 

همان گونه كه پيش ‌تر هم اشاره كرديم، گياه حنا مزاياي بيشمار بسياري دارد. يكي از خواص حنا، مبارزه با چين و چروك ‌هاي ريز صورت و طراوت بخشيدن به پوست است. اگرچه ظرفيت‌ هاي آنتي اكسيداني حنا هنوز به طور گسترده توسط محققان مورد بررسي قرار نگرفته ‌است. اما اين گياه در مقابل آثار ناشي از پيري پوست و از بين بردن چين و چروك ‌هاي پوستي موثر واقع مي ‌شود. همچنين كاهش آثار ناشي از زخم ‌ها، آكنه و لكه ‌هاي پوستي هم از ديگر مزاياي حنا به شمار مي‌ روند. به علاوه اين گياه دارويي با خواص آنتي اكسيداني خود از پوست در مقابل ويروس‌ها و باكتري ‌ها محافظت مي ‌كند.

براي استفاده از حنا به عنوان ماسك صورت، ۱۰ گرم پودر حناي بي رنگ را با كمي آب بجوشانيد و سپس آن را با يك عدد زرده تخم مرغ و كمي روغن زيتون مخلوط كنيد. اين ماسك را به صورت خود و به خصوص در اطراف چشم ‌ها و لب ‌ها بماليد. بگذاريد ماسك ۱۰ تا ۱۵ دقيقه روي صورتتان بماند و سپس آن را بشوييد. در انتها از كرم مرطوب كننده استفاده كنيد. اين ماسك علاوه بر از بين بردن چين و چروك‌ها، به لايه ‌برداري از پوست شما هم كمك مي ‌كند. بنابراين تاثير مضاعفي دارد. با استفاده از اين ماسك به صورت هفتگي، پس از مدتي متوجه كم شدن چين و چروك ‌ها و شادابي و درخشان شدن پوست خود خواهيد شد. حتي مي‌توانيد هر از گاهي از اين ماسك روي دست‌ها و ناخن‌هايتان هم بماليد تا اثرات فوق العاده آن را مشاهده كنيد.

التيام بخشيدن به زخم ‌ها

از جمله ديگر خواص حنا مي‌ توان به خاصيت ضد عفونت بودن آن اشاره كرد. حنا در مقابل عفونت ‌ها و التهابات از پوست شما محافظت مي‌ كند. اين گياه دارويي براي انواع سوختگي‌ ها، زخم ‌ها و خراش ‌ها استفاده مي ‌شود. حنا با ايجاد سد محافظتي، از پوست در براي عوامل بيماري‌ زا دفاع مي ‌كند. همچنين حنا خنك كننده طبيعي به شمار مي‌ رود و به معناي واقعي گرماي پوست را به خود جذب مي ‌كند. بنابراين در مقابل اثرات آفتاب سوختگي كاربردي شبيه به ژل آلوورا دارد.

خواص ضد التهاب

خواص ضد التهابي از ديگر خواص حنا به شمار مي‌ رود. به همين سبب از روغن حنا به عنوان داروي ضد التهاب مفاصل استفاده مي ‌شود. حنا به صورت موضعي براي درمان دردهاي ناشي از آرتروز و روماتيسم كاربرد دارد. همان گونه كه مي ‌دانيد بسياري از افراد با افزايش سن دچار التهاب مفاصل و آسيب‌هاي غضروفي و عضلاني مي ‌شوند. اين مشكلات منجر به التهابات دردناك در بسياري از نقاط بدن مي ‌شود. اما حنا مي ‌تواند اين دردهاي مفصلي را كاهش دهد و دامنه حركتي شما را دوباره گسترش ببخشد.

بهبود و تقويت ناخن ها

بهبود و تقويت ناخن‌ ها از ديگر مزاياي حنا هستند. بسياري از افراد با وجود اين كه به سلامت اعضاي بدنشان توجه زيادي دارند، اما سلامت ناخن هايشان را از ياد مي برند. غافل از اين‌ كه كوتيكول‌ ها و فضاي زير ناخن‌ ها مكان مناسبي براي رشد باكتري ‌ها و ايجاد عفونت هستند. استفاده از حنا روشي مناسب براي از بين بردن آلودگي‌ ها و تضمين سلامت ناخن‌ ها به شمار مي ‌رود. نوشيدن عصاره برگ ‌هاي حنا هم مي ‌تواند در جلوگيري از ترك خوردن ناخن‌ ها و كاهش التهاب موثر واقع شود. به علاوه ماليدن حنا روي ناخن ‌ها هم مي ‌تواند از تحريك و عفونت در پايه ناخن‌ ها جلوگيري كند.

بهبود و تقويت موها و پوست سر

حنا حاوي عناصر رنگي و برنزه كننده، صمغ با ارزش، اسيدهاي آلي و همچنين سرشار از ويتامين سي و كا است. اين گياه دارويي علاوه بر خواص متعدد خود، به بهبود و تقويت ساختار موها هم كمك بسزايي مي‌ كند. حنا موها را ضخيم و براق مي ‌كند و شوره سر را از بين مي‌ برد. همچنين تغذيه پوست سر، از بين بردن ترك ها و بهبود موهاي آسيب ديده هم از خواص حنا به شمار مي ‌روند. اين گياه منحصر به فرد در جلوگيري از ريزش مو هم به طرز معجزه آسايي عمل مي ‌كند.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش طراحي حنا هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۰۷:۳۴ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :