ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

دكوپاژ مو چيست؟ نكات طلايي انجام دكوپاژ مو

خانم ‌ها به طور غريزي سعي دارند كه با متدهاي به روز همگام شده و ظاهرشان را بر همين اساس تغيير دهند. اما متاسفانه هميشه اتفاقات همان گونه كه انتظار داريد پيش نمي ‌روند. برخي از رنگ موها با رنگدانه‌ هاي قوي خود اجازه تغيير تناژ را نمي ‌دهند. در بهترين حالت با رنگ مويي تيره‌ تر از رنگ قبلي خود مواجه خواهيد شد. بنابراين با اين شرايط ممكن است مجبور به استفاده از ترفندهاي دكوپاژ شويد.

در اين مطلب با آموزشگاه آرايشگري رز سرخ، بهترين آموزشگاه آرايشگري زنانه در تهران همراه باشيد. راهنمايي هاي زير شما را با نكات طلايي انجام دكوپاژ مو آشنا مي كند.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته هاي آموزش صافي و احياي مو، آموزش رنگ و مش  و .... هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com  مراجعه كنيد.

اگرچه خانم‌ها هميشه تمايل به تجربه كردن مسائل مختلف دارند. اما بهتر است در خصوص دكوپاژ، موهايتان را به خطر نيندازيد. همان گونه كه مي‌دانيد آزمايش‌ هاي رنگ مو هميشه هم موفق نيستند. رنگ كردن مو نياز به تجربه بسيار بالايي دارد. در غير اين صورت ممكن است از نتايج به دست آمده اصلا خوشحال نشويد. اما اگر براي تغيير رنگ موهايتان به آرايشگرهاي حرفه‌اي مراجعه كنيد، بي شك از نتيجه كار راضي خواهيد شد. متخصصان رنگ مو مي‌توانند با كمترين آسيب به موهايتان رنگ آن‌ها را از ميان بردارند و تغيير بدهند. در اين مقاله قصد داريم به سوال دكوپاژ مو چيست؟ پاسخ دهيم و به نكات طلايي انجام دكوپاژ مو بپردازيم.

دكوپاژ مو چيست؟

دكوپاژ مو روشي براي تغيير رنگ پايه موها به شمار مي‌رود كه هدف اصلي آن ايجاد رنگي متضاد به نسبت رنگ‌ قبلي است. اين متد در حقيقت رنگدانه ‌هاي رنگي را از روي موها پاك مي‌ كند. به اين ترتيب تناژ قبلي از بين رفته و رنگ پايه آماده تغيير مي ‌شود. اگرچه دكلره هم تقريبا كاربردي مشابه دكوپاژ دارد. اما دكوپاژ متد ملايم تري است و آسيب ‌هاي دكلره را ايجاد نمي‌كند.

چه زماني به دكوپاژ نياز داريم؟

 

اگر مي‌خواهيد تناژ رنگي رشته‌ هاي موي خود را به تعادل برسانيد، دكوپاژ انتخاب مناسبي براي شما خواهد بود. به عنوان مثال موهاي خود را به رنگ قرمز آتشين در آورده‌ايد و حالا تصميم داريد كمي از غلظت آن بكاهيد. در اين موارد شست و شوي شيميايي رنگ موها يا دكوپاژ موثر واقع مي ‌شود.

در شرايطي كه مي‌خواهيد موهاي مشكي خود را فورا بلوند كنيد، دكوپاژ به كمك شما مي‌آيد. در اين حالت بايد از يك تركيب دكوپاژ بسيار قوي استفاده كنيد كه مطمئنا به موهايتان آسيب وارد مي‌كند. در اين شرايط پروسه دكوپاژ بايد با احتياط و دقت فراوان انجام شود. پس از اتمام پروسه حتما بايد روش‌هاي ترميم مو را استفاده كنيد.

برخي اوقات به سبب ناهماهنگ بودن تناژ موهايتان از نتايج به دست آمده راضي نيستيد. در اين شرايط مي ‌توانيد از متد دكوپاژ استفاده كنيد. دكوپاژ تناژهاي مختلف رنگ موهايتان را تا حدودي هماهنگ مي ‌كند. البته منجر به از بين رفتن براقيت موها و حتي رنگ اصلي موهايتان هم مي‌ شود.

انواع روش هاي دكوپاژ مو

دكوپاژ طبيعي مو

دكوپاژ مو امروزه توسط متدهاي گوناگوني انجام مي‌ شود. اما بهترين روش دكوپاژ، با استفاده از مواد طبيعي است كه حتي مي ‌توان آن را در خانه هم انجام داد. در روش دكوپاژ طبيعي از تركيب موادي از جمله كفير، روغن و سودا استفاده مي‌شود كه آسيبي به موهايتان وارد نمي‌ كنند. البته فراموش نكنيد اين تركيب طبيعي مسلما قدرت مواد شيميايي را ندارد و فقط مي‌تواند تغييرات جزئي ايجاد كند. بنابراين تاثير چنداني در رنگ موها نخواهد داشت.

دكوپاژ با محلول اسيد

يكي ديگر از روش‌هاي دكوپاژ مو استفاده از محلول اسيد است. اين ماده شيميايي يكي ديگر از تكنيك‌هاي ارزان قيمت دكوپاژ به شمار مي ‌رود. البته اين روش دكوپاژ بسيار ملايم است و فقط مي ‌تواند تناژ موهايتان را يكي دو درجه تغيير دهد. بنابراين انتظار تغييرات شديد را از اين روش نداشته باشيد.

دكوپاژ عميق

 

 

روش آخر، دكوپاژ عمقي مو است. در اين متد از بين بردن رنگ موها توسط پودرهاي شيميايي خاصي از جمله پودر دكلره رخ مي ‌دهد. اين روش ممكن است آسيب ‌هاي زيادي به موهايتان وارد كند و آن‌ ها را خشك و شكننده كند. براي ترميم موهاي دكوپاژ شده توسط اين روش بايد از درمان ‌ها و ترميم‌ هاي طولاني مدت استفاده كنيد.

دكوپاژ عمقي يكي از روش‌هاي كم هزينه دكوپاژ مو است. اين روش اغلب براي تغيير رنگ موهاي تيره به روشن استفاده مي‌شود. درانجام اين روش، براي از بين بردن مواد اسيدي به ۵ الي ۱۰ بار فرآيند شست و شو نياز است. نتيجه اين نوع دكوپاژ ممكن است رنگ مويي غير يكنواخت و كدر ايجاد كند. بنابراين پس از تمام شدن پروسه دكوپاژ، رشته ‌هاي مو بايد دوباره رنگ شوند.

مراحل انجام دكوپاژ مو توسط پودر دكلره

براي انجام دكوپاژ مو به موادي از جمله پودر دكلره، نرم كننده مو و اكسيدان ۶ درصد نياز داريد. مقدار مواد به سايز و نوع موها بستگي دارد.

پس از مخلوط كردن مواد فوق بايد تركيب آن را به موهاي خيس خود بماليد. ريشه موها عموما سريع‌ تر تحت تاثير مواد قرار مي‌گيرند. بنابراين ابتدا ساقه موها و سپس ريشه‌ ها را به مواد آغشته كنيد و به خوبي ماساژ دهيد.

زمان مكث دكوپاژ را بين ۷ تا ۱۰ دقيقه در نظر بگيريد. البته در اين مدت موها را به حال خود رها نكنيد. سعي كنيد مرتب آن‌ها را چك كنيد تا از باز شدن رنگ ريشه مطمئن شويد. پس از اين كه موها رنگ باز كردند آن‌ها را به خوبي بشوييد و رنگ مورد نظر خود را بزنيد.

مدت زمان مكث دكوپاژ به موارد متعددي از جمله جنس موها و رنگ آن‌ها هم بستگي دارد. برخي از موها سريع ‌تر رنگ باز مي‌كنند و برخي ديرتر. به علاوه رنگ ‌هاي شرابي، مشكي، حنايي و نارنجي نسبت به بقيه رنگ‌ ها به مدت زمان مكث بيشتري نياز دارند.

نكات طلايي انجام دكوپاژ مو

 

 

دكوپاژ موي نارنجي

استفاده از دكلره برخي اوقات منجر به زرد يا نارنجي شدن رنگ موها مي‌ شود. در اين صورت موها به سختي به رنگ مورد نظر شما در مي‌ آيند. به اين منظور ابتدا بايد رنگ زرد و نارنجي را خنثي كنيد و بعد رنگ مورد نظر را به موهايتان بزنيد. اما از آن ‌جا كه موهايتان دكلره شده، استفاده مجدد از آن مي ‌تواند آسيب رسان باشد. ولي دكوپاژ تركيب ضعيف شده دكلره است. بنابراين مي‌تواند بدون آسيب رساندن به موهايتان رنگ مورد نظر را ايجاد كند. البته بهتر است در اين مورد موهايتان را به دست آرايشگر حرفه ‌اي بسپاريد. سعي كنيد كمترين آسيب را به تار موهاي خود وارد كنيد.

دكوپاژ موي شرابي

از بين بردن رنگ موي شرابي بسيار سخت است. اما با اين وجود غير ممكن نيست. پودر دكلره سفيد را به اندازه برابر با اكسيدان شماره ۲ و شامپو تركيب كرده و به موهاي خود بزنيد. براي از بين بردن موي شرابي بهتر است زمان مكث بيشتري به موهاي خود بدهيد. مواظب باشيد كه اين زمان آن ‌قدر زياد نشود كه موهايتان را بسوزاند. احتمالا براي تاثير بيشتر اين روش شايد مجبور شويد عمل دكوپاژ را در چندين نوبت تكرار كنيد. زيرا رنگ شرابي با نخستين دكوپاژ به تناژ بنفش تبديل مي‌ شود. اين رنگ در دكوپاژهاي بعدي به مرور به رنگ پايه مي ‌رسد. در نهايت براي تقويت مو از روغن ‌هاي تقويتي مناسب مانند روغن آرگان يا روغن زيتون استفاده كنيد.

دكوپاژ موي مشكي

رنگ موي مشكي يكي ديگر از چالش برانگيزترين رنگ‌ها به شمار مي ‌رود كه براي حذف آن بايد صبوري به خرج دهيد. تركيب دكوپاژ موي مشكي هم مانند شرابي، از اندازه‌هاي برابر پودر دكلره سفيد، اكسيدان ۲ و شامپو برخوردار است. فقط با اين تفاوت كه از بين رفتن رنگ موي مشكي به نسبت شرابي زمان مكث بيشتري نياز دارد. براي از بين بردن رنگ موي مشكي هم نياز به تكرار پروسه در چندين مرتبه خواهيد داشت. در انتها استفاده از تقويت كننده‌هاي مناسب را هم فراموش نكنيد.

دكوپاژ موي حنا شده

 

 

حنا از زمان ‌هاي گذشته به عنوان رنگ موي زنانه نزد خانم‌ ها استفاده مي‌ شد. البته استفاده از حنا در قديم فقط به سبب مسائل زيبايي شناسي نبوده‌ است. در حقيقت اين ماده گياهي از خواص مفيدي هم برخوردار است كه به سلامت مو و ناخن كمك مي ‌كند.

استفاده از حنا در دهه‌ هاي اخير، مانند زمان‌ هاي قديم رواج زيادي نداشته ‌است. اما اخيرا با ترند شدن رنگ موي حنايي استفاده از اين ماده گياهي مجددا در ميان بانوان رواج پيدا كرده.اگرچه حنا خواص زيادي دارد، اما متاسفانه به اين راحتي از تارهاي مو پاك نمي ‌شود. بنابراين دكوپاژ آن هم سخت‌ تر است.

يكي از روش‌هاي موثر براي دكوپاژ رنگ حنايي استفاده از تركيب روغن زيتون، روغن نارگيل و روغن آرگان است. كافيست مواد ذكر شده را با هم مخلوط كنيد و به موهاي خود بزنيد. سپس موهايتان را با كلاه رنگ يا كيسه بپوشانيد و گرم كنيد. زمان مكث اين تركيب روي موها حداقل دو تا سه ساعت است. اما اگر بتوانيد آن را به مدت بيشتري بر موهاي خود بگذاريد نتايج بهتري مي ‌بينيد. البته اين تركيب موجب از بين رفتن فوري رنگ حنايي نمي ‌شود. اما به مرور زمان و با تكرار اين عمل مي ‌توانيد شاهد كم رنگ شدن و تضعيف رنگ حنايي باشيد. پس از اين كه رنگ به خوبي تضعيف شد، از دكوپاژ براي از ميان بردن باقيمانده رنگ استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۲۴:۱۸ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :