ChampionBeautyCollege ChampionBeautyCollege .

ChampionBeautyCollege

چه شينيوني به فرم صورت شما مي آيد؟ بهترين انتخاب براي مدل شينيون

يكي از دغدغه ‌هاي اصلي خانم ‌ها براي حاضر شدن در مراسم يا جشني خاص، انتخاب شينيون مناسب است. اغلب افراد در اين مواقع، به ورق زدن مجلات و تماشاي انواع شينيون ‌ها و مدل‌ هاي مو مي ‌پردازند. بسياري هم خود را در قالب مدل روي مجلات قرار مي‌ دهند و در دل، زيبايي خود را با آن مدل موها تحسين مي ‌كنند.  اما متاسفانه فرم صورت هميشه به فراموشي سپرده مي‌ شود. اين در حاليست كه در واقع فرم چهره نخستين نكته‌ اي است كه بايد در انتخاب مدل شينيون درنظر گرفته شود. همان گونه كه مي‌ دانيد، فرم صورت افراد مختلف با يكديگر متفاوت است.

بنابراين ممكن است نوع شينيوني كه در مجلات مختلف و روي صورت مدل ‌ها مي ‌درخشد، با فرم صورت شما متناسب نباشد. البته اگر قوانين اصلي آن را بدانيد، انتخاب چندان دشواري هم نيست. فقط كافيست بدانيد چه نوع شينيوني با چه فرم صورتي هماهنگي بيشتري دارد. شينيون موي كوتاه، شينيون باز، شينيون خطي، شينيون اروپايي و … از انواع مدل هاي شينيون هستند. اما به راستي چه شينيوني به فرم صورت شما مي آيد؟ در ادامه با ما همراه باشيد تا بتوانيد بهترين انتخاب براي مدل شينيون خود داشته باشيد.

شينيون صورت بيضي

صورت ‌هاي بيضي شكل يا تخم مرغي، از ايده‌ آل ‌ترين فرم ‌هاي چهره به شمار مي ‌روند. در اين نوع چهره ‌ها تناسب اجزاي صورت به درستي رعايت شده‌ است. به گونه‌ اي كه اگر چهره را به سه قسمت مساوي تقسيم كنيد، هر سه قسمت با يكديگر متناسب و يكسان هستند. بنابراين هر نوع شينيوني مي ‌تواند انتخاب مناسبي براي چهره‌ هاي بيضي شكل باشد. با اين وجود اگر همه موها به عقب گوجه شود، به گيرايي بيشتر چهره مي‌ انجامد.

شينيون صورت‌ گرد

 

صورت‌ هاي گرد اغلب از پهناي زيادي به خصوص در قسمت ‌هاي گونه و گوش‌ ها برخوردارند. بنابراين در اين نوع چهره‌ ها بهتر است توجه را از گونه ‌ها و گوش ‌ها منحرف كنيد. به اين ترتيب از پهن ‌تر به نظر رسيدن چهره خود جلوگيري مي‌ كنيد. به اين منظور بهتر است براي انتخاب مدل شينيون صورت چاق، از مدل‌ هاي درهم پيجانده شده يا بافته استفاده كنيد. همچنين مي ‌توانيد موهايتان را به بالا در نزديك تاج سرتان گوجه كنيد. به اين ترتيب صورتتان كشيده ‌تر به نظر مي ‌رسد و توجه را از گونه ‌هاي خود به سمت بالاي سرتان معطوف مي‌ كنيد.

شينيون صورت قلبي يا مثلثي

افرادي كه فرم صورتشان قلبي يا مثلثي شكل است، اغلب پيشاني پهني دارند. اين نوع چهره‌ ها از گونه ‌ها و خط فك شروع به جمع شدن مي ‌كنند تا در نهايت به چانه مي ‌رسند. بنابراين در صورت مثلثي اغلب قسمت پاييني صورت به نسبت قسمت بالايي، باريك ‌تر است. در نتيجه بهتر است توجه به سمت ناحيه پاييني صورت معطوف شود.

در اين فرم چهره‌ ها، انتخاب شينيون نيمه باز يا جمع كردن بخشي از موها بهترين گزينه است. موهاي قسمت پشت سر و ناحيه تاج به عقب كشيده مي ‌شوند. باقي موها به نرمي روي شانه ‌ها رها مي ‌شوند. به اين ترتيب توجه بيننده به قسمت‌ هاي پاييني چهره جذب مي‌ شود و تعادل بيشتري به فرم صورت مي‌ بخشد.

شينيون صورت گلابي

 

 

در صورت ‌هاي گلابي شكل بر خلاف چهره ‌هاي قلبي، قسمت پاييني صورت پهن تر از پيشاني و قسمت‌ هاي بالايي است. در واقع اين نوع چهره‌ها از فك پهني برخوردارند. بنابراين بهتر است بيشترين تاكيد روي قسمت‌ هاي بالايي صورت قرار داشته باشد. به اين ترتيب فرم چهره متناسب ‌تر و متعادل ‌تر مي‌ شود. براي اين نوع چهره‌ها، انتخاب مدل شينيون مو مناسبي كه در نزديكي تاج سر قرار بگيرد گزينه ايده ‌آلي به شمار مي‌ رود. همچنين شينيون شلوغ هم مي ‌تواند براي چهره‌ هاي گلابي شكل موثر واقع شود. به خصوص اگر از طره ‌هاي شلي برخوردار باشند، كه بتوانند صورت و خطوط فك را بپوشانند.

شينيون صورت مربعي

انتخاب مدل شينيون موي مناسب براي صورت ‌هاي مربعي كمي دشوار است. اين نوع چهره ‌ها هم در قسمت بالايي و هم در قسمت پاييني صورت پهن هستند. يعني پيشاني و فك، هر دو پهن‌ تر از معمول هستند. در اين نوع چهره‌ها كه اخيرا هم به ميزان زيادي ترند شده‌ اند، خطوط صورت زمخت و درشت به نظر مي ‌رسند. بنابراين بهتر است با انتخاب فرم‌ هاي نرم ‌تر، از زمختي چهره بكاهيد و ظرافت بيشتري به آن بدهيد.

بهترين راه حل براي صورت‌هاي مربعي، استفاده از موهاي فر و شينيون نيمه باز و شل است. البته در اين نوع صورت ‌ها هم مي ‌توان موها را به عقب كشيد و هم از شينيون‌ شل استفاده كرد. فقط به شرطي كه طره‌ هاي فردار آويزان بتوانند خطوط فك را بپوشانند. همچنين افرادي كه از چهره ‌هاي مربعي برخوردارند، بهتر است موهاي خود را بلند و فر كنند. همچنين مدل ‌هاي لايه لايه انتخاب مناسبي براي صورت ‌هاي مربعي به شمار مي ‌روند.

اما صرف نظر از فرم صورت شما، هميشه مدل‌ هايي وجود دارد كه با آن‌ ها احساس راحتي و اعتماد به نفس بيشتري خواهيد داشت. بنابراين سعي كنيد براي انتخاب مدل شينيون، علاوه بر توجه نشان دادن به فرم صورت خود، از مدل‌هايي انتخاب كنيد كه احساس خوشايندي برايتان ايجاد مي‌ كنند.

آموزشگاه آرايشگري رز سرخ با مجوز فني حرفه اي و با ضمانت يادگيري حرفه اي براي ورود به بازار كار در رشته آموزش شينيون مو و آموزش شينيون عروس هنرجو مي پذيرد. براي اطلاعات بيشتر به سايت rosesorkh.com مراجعه كنيد.


 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۴:۰۵ توسط:زهرا رمضاني موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :